• 2e Hands kledingbeurs

    Voetbalbeurs


    SCOOR - de tweedehands voetbalbeurs

    Op 13 januari heeft de eerste editie van SCOOR plaatsgevonden in de kantine van Bunnik '73. Met de verkoop van goede 2ehands voetbalartikelen is ruim 230 euro opgehaald voor de club. Dit is een bijdrage aan nieuwe juniordoeltjes waarvoor de club momenteel spaart.

    In het najaar zal een nieuwe beurs georganiseerd worden, net voor- of na- de start van het seizoen. Houd deze pagina en de promotieposters in de gaten voor de exacte datum. Hier wordt dan ook de nieuwe inschrijflink gedeeld als je voetbalitems wilt doneren of verkopen. Lees hieronder hoe verkopen/doneren werkt.

    Wat kun je inleveren?

    Kijk hier voor de voorwaarden (onder punt C). Je kunt in dit document ook alle andere informatie vinden.

     Waarom deze 2e hands beurs?

    Door de organisatie van SCOOR wil Bunnik '73:
    • een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving;
    • veel kinderen maar wellicht ook volwassen blij maken met betaalbare en goede sportkleding;
    • wat extra financiële ondersteuning krijgen voor de aankoop van nieuwe juniordoeltjes.

    SCOOR in vogelvlucht
    • Jij levert voetbalspullen in die je wilt verkopen. De organisatie van SCOOR verkoopt ze dan voor jou. 20% van de opbrengst gaat naar de Bunnik ‘73.
    • Wanneer je de opbrengst op je eigen rekening wilt ontvangen, voorzie je de items zelf van prijskaartjes voordat je ze inlevert.
    • Wij prijzen de items voor je wanneer je de opbrengst wilt doneren aan de club.
    • De verkoop vindt plaats op 13 januari in de kantine van Bunnik ’73. Tijd is nader te bepalen.
    • Haal je onverkochte items op na afloop van de beurs. Of doneer ze aan het goede doel.

    Het concept van SCOOR lijkt hiermee erg op dat van de Wobbelbeurs die 2x per jaar georganiseerd wordt in Bunnik. Om alle initiatieven de ruimte te geven, kiezen we bewust voor de organisatie aan het begin van het nieuwe seizoen en verkopen we alléén voetbalspullen.

    Vraag en antwoord

    Wat voor spullen mogen er aangeboden worden op de beurs?

    We accepteren o.a. de volgende spullen voor verkoop, mits ze schoon en in goede staat zijn:
    • Sportkleding: trainingspakken, -broeken, -jassen, -shirts. Vanaf maat 98.
    • Voetbalschoenen: voor binnen en buiten. Alle maten.
    • Sportsokken: nieuw en tweedehands
    • Fanclubkleding van grote voetbalclubs
    • Thermo-ondergoed
    • Bescherming: scheenbeschermers, keepersbroeken en - handschoenen
    • Overige accessoires: pionnen, voetbaltassen, voetballen e.d.

    Items die vuil, versleten of stuk zijn maar ook grote items (zoals niet opvouwbare doeltjes) worden niet aangeboden voor de verkoop. Daarnaast wordt sportkleding geweigerd die geen relatie heeft met voetbal. Voor de laatste categorie is bijvoorbeeld de Wobbelbeurs op 9 maart een beter verkooppunt.

    Hoe kan ik afrekenen op de beurs?
    Het is alleen mogelijk 2ehands spullen met PIN af te rekenen tijdens de beurs. Cash wordt niet aangenomen uit veiligheidsoverwegingen en de financiële afhandeling naar onze verkopers.

    Kan ik de organisatie helpen op de beurs?
    We verwachten dat we het aanbod en de vraag aan kunnen met de beurscommissie. Maar het is altijd fijn wanneer we mensen op afroep beschikbaar hebben, mocht het een groot succes blijken. Mail hiervoor naar voetbalbeursbunnik@gmail.com en vermeld in je mail kort dat je wilt komen helpen, met je voor- en achternaam en telefoonnummer.

    Wanneer kan ik me aanmelden als verkoper?
    Begin december is het aanmeldformulier beschikbaar op deze pagina. Daarnaast hangen er vanaf deze periode posters in het clubhuis en verspreid over Bunnik. Hierop staat een QR-code en kun je via deze weg aanmelden.

    Wat gebeurt er na mijn aanmelding als verkoper?
    Je ontvangt na je aanmelding een e-mail van ons. Omdat de organisatie door vrijwilligers gedaan wordt, kan dit tot 5 werkdagen duren. In deze e-mail vind je:
    o een bevestiging van deelname
    o de instructies voor het inleveren, verkopen van de items en andere informatie. Je kunt ze ook nalezen via deze link

    o je verkoopnummer

    Hoef ik als verkoper niet zelf op de beurs te staan?
    Nee, de beurscommissie doet de verkoop voor jou. Omdat jij als verkoper 20% van de verkoopprijs afdraagt aan Bunnik '73, willen we jou ook tegemoetkomen. Jij hoeft dus alleen je kleding in te leveren volgens de inbrengvoorwaarden en wij doen de rest. Zo helpen we elkaar.

    Wat doet Bunnik '73 met de opbrengst van de beursverkoop?
    De club ontvangt 20% van de verkoopprijs van elk item. Hiervan wordt een klein gedeelte gebruikt om de onkosten te dekken van de beursorganisatie. Denk aan printjes e.d. Het grootste deel komt ten goede aan clubinitiatieven waar onze leden van profiteren. Voor de eerste editie van de beurs is dat de aanschaf van nieuwe juniordoeltjes.

    Waarom heb ik nog niets gehoord nadat ik me heb aangemeld als verkoper?
    Als je nog geen reactie van SCOOR hebt ontvangen in je inbox, kan dat 2 redenen hebben:
    1. De mail is in je spamfolder beland. Om dit te voorkomen markeer voetbalbeursbunnik@gmail.com als veilig.
    2. Er zijn nog geen 5 werkdagen voorbij. We werken met een kleine beurscommissie van vrijwilligers. Deze hebben een baan en een gezin en doen dit ernaast. We vragen dus of je nog even geduld wilt hebben. Duurt het langer dan 5 werkdagen? Stuur ons dan een mailtje op voetbalbeursbunnik@gmail.com.

    Hoe lever ik spullen in voor verkoop?
    Wanneer je je hebt aangemeld als verkoper, ontvang je een mail van voetbalbeursbunnik@gmail.com. Hierin staat alles uitgelegd. Belangrijk is dat je rekening houdt met het volgende:
    • Wil je de opbrengst op je rekening gestort krijgen? Dan prijs je je spullen zelf voordat je ze inlevert. Hoe dit moet, staat uitgelegd in de mail die je na aanmelding krijgt.
    • Wil je de opbrengst geheel doneren aan de club? Dan prijzen wij de spullen voor jou. Het enige dat je dan hoeft te doen, is je spullen in te leveren in een tas.

    Wat gebeurt er met mijn onverkochte spullen na afloop?
    We bieden een aantal opties aan onze verkopers. In het aanmeldproces maak je je keuze:
    • Alles ophalen: je haalt dan je onverkochte spullen op na afloop van de beurs, tussen 16.30 en 17u.
    • Alles doneren: wij zorgen dan dat onverkochte spullen bij een goed doel terechtkomen. Je hoeft niets meer op te halen

    Je kunt ook eventueel een deel doneren van je onverkochte spullen. Hoe dit werkt, staat uitgelegd in de inbrengvoorwaarden die je na aanmelding ontvangt.

    Wanneer krijg ik mijn verdiensten uitgekeerd als verkoper?
    Als je hebt aangegeven dat je je verdiensten op je rekening wilt hebben, keren wij dat binnen 2 weken uit wanneer je een geldig IBAN-nummer hebt opgegeven. Je ontvangt dan de opbrengsten min 20% die we inhouden t.b.v. de club. Dit is o.a. de onkosten van de beurs te bekostigen maar vooral om initiatieven te financieren die op de wensenlijst van Bunnik ’73 staan. Hier profiteer je als clublid ook van.

    Wanneer gaat de beurs niet door?
    De beurscommissie zal a.d.h.v. de verkopersaanmeldingen bepalen of de beurs doorgaat of niet. In het geval dat de beurs inderdaad moet worden geannuleerd, worden alle verkopers per mail op de hoogte gebracht.

    Ik heb mezelf aangemeld als verkoper maar kan toch niets inleveren?
    Geen probleem. Laat het ons wel even weten via voetbalbeursbunnik zodat we een actueel beeld hebben van het aantal verkopers dat deelneemt.

    Ik heb een andere vraag
    Mail gerust met voetbalbeursbunnik@gmail.com voor andere vragen en informatie die momenteel niet op de website staat vermeld. Houd vanaf nu ook bunnik73.nl/beurs regelmatig in de gaten voor meer updates.

    Contactgegevens
    • E-mailadres: verstuur je mail
    • Website:Beurs

     

  • scoorflyer